Skip to main content
Resultaten Coach Finder

Hermen Vlothuizen

Werkgebied: Den Haag & Online

Coach AD(H)D, Autisme, Hooggevoeligheid, Hoogbegaafdheid

Graag stel ik me even voor; mijn naam is Hermen Vlothuizen. Van jongs af heb ik een extreme honger naar kennis, die aanvankelijk leidde tot een academische achtergrond buiten de hulpverlening. Al voordat ik als coach startte, bestonden mijn belangrijkste bijdragen uit het brengen van duidelijkheid, structuur, inzicht, overzicht en rust. Sinds 2007 doe ik hetzelfde, maar nu als coach voor een heel specifieke doelgroep. Daarmee is mijn huidige werk voor mij het meest wezenlijke, dat ik ooit heb gedaan.

Hermen Vlothuizen

Werkgebied: Den Haag & Online

Coach AD(H)D, Autisme, Hooggevoeligheid, Hoogbegaafdheid

Graag stel ik me even voor; mijn naam is Hermen Vlothuizen. Van jongs af heb ik een extreme honger naar kennis, die aanvankelijk leidde tot een academische achtergrond buiten de hulpverlening. Al voordat ik als coach startte, bestonden mijn belangrijkste bijdragen uit het brengen van duidelijkheid, structuur, inzicht, overzicht en rust. Sinds 2007 doe ik hetzelfde, maar nu als coach voor een heel specifieke doelgroep. Daarmee is mijn huidige werk voor mij het meest wezenlijke, dat ik ooit heb gedaan.

Specialisme

* autisme
* AD(H)D
* uitzonderlijke hoogbegaafdheid

Cognitief sterk, intellectueel, academisch, erudiet en eloquent, zijn kenmerken van die cliënten, die vaak rechtstreeks - of soms na enige omzwervingen - voor coaching bij mij uitkomen. Net als uitzonderlijke hoogbegaafdheid en vaak meer dan uitstekende studieresultaten en dito banen. Opmerkelijk vaak echter, kampen zij als keerzijde van deze medaille met autisme, AD(H)D of beide, zijn zij kind van ouders met psychische problemen, kennen zij trauma’s en hechtingsproblemen, missen zij in hun leven een veilige basis, struikelen zij in studie, werk of beide, lopen zij vast in conflicten, verveling, het missen van de aansluiting met wie dan ook en een gemis aan identiteit of zingeving.

Echt iedereen, die zich tot mijn toch wat expliciete profiel aangetrokken voelt, is meer dan welkom om een beroep op mij te doen. Het is ook zeker niet zo, dat ik uitsluitend genieën zou kunnen of willen begeleiden. Wél komt mijn manier van werken, maar feitelijk mijn hele manier van zijn, pas echt tot zijn recht bij hoogbegaafde cliënten.

Met name uitzonderlijk hoogbegaafden - met een IQ van 145 of hoger - die met veel teveel hulpverleners veel te vaak een echt niet te overbruggen kloof ervaren, voelen het vrijwel altijd als "thuiskomen", wanneer zij met mij in zee gaan. Overigens gaat het daarbij op geen enkele wijze om dat getal op zich, maar zoveel temeer om de zogeheten "zijnskenmerken" die met (uitzonderlijke) hoogbegaafdheid verbonden zijn. De splendeurs et misères van daarmee te leven, zijn mij uit ruime eigen ervaring meer dan bekend.

Voor mij is het een voorrecht, een eer en een groot genoegen om als coach, klankbord, mentor en ten diepste bovenal een "veilige basis" een rol te kunnen en te mogen vervullen in de persoonlijke ontwikkeling van 's-lands een tot hooguit twee procent meest begaafden.

Omdat ik met dit alles in een hyper-niche werkzaam ben, coach ik ook graag, geregeld en tot buiten onze landsgrenzen online, waardoor afstand geen obstakel hoeft te zijn.

Wat cliënten over mij zeggen:

"Ja, ik zou Hermen zeker aanbevelen! Hij is behulpzaam, nuchter en intelligent en vooral die laatste twee eigenschappen worden naar mijn mening ondergewaardeerd in de hulpverlening."

"Hermen is een enthousiaste, doch rustige coach die helpt in het leven positief bekijken. Hij luistert goed, is goed bereikbaar en staat altijd paraat om mee te denken in allerlei situaties. Hij helpt me het meest door samen te reflecteren op de week, zodat ik zelf iets beter begrijp wat mijn stemming is en waar ik behoefte aan heb. Als je een rapportcijfer mocht geven dan geef ik iQ Coach Hermen Vlothuizen een 9"

My services are also available in English, which also serves as the lingua franca within my own home. For what it's worth, my proficiency at spoken English has been rated at C1.

Cognitively robust, intellectual, scholarly, erudite, and eloquent are traits often exhibited by the clients who seek my coaching services, either directly or sometimes following a circuitous route. Many of them possess exceptional giftedness and frequently boast outstanding academic achievements and career success. However, it's strikingly common for them to grapple with conditions such as autism, AD(H)D, or both, as well as to be offspring of parents with psychological issues, coping with traumas and attachment challenges, lacking a secure foundation in life, facing difficulties in their studies, careers, or both, and finding themselves ensnared in conflicts, ennui, social disconnection, and a crisis of identity or purpose.

Anyone who feels drawn to my somewhat niche profile is more than welcome to seek my assistance. I don't exclusively coach geniuses, nor do I wish to. Nevertheless, my approach, indeed my entire demeanor, truly shines when working with gifted clients.

Especially those exceptionally gifted individuals—with an IQ of 145 or higher—who sense an unbridgeable gap with numerous other support providers often find solace in working with me. It's worth noting that it's not merely about the numerical value itself, but rather about the array of "side characteristics" associated with exceptional giftedness. I am intimately acquainted with the highs and lows of living with such traits, drawn from extensive personal experience.

For me, it's a privilege, an honour, and a source of immense joy to be entrusted with a role in the personal development of the country's top one to, at most, two percent most gifted individuals—as a coach, confidant, mentor, and ultimately, a secure base.

Given my involvement in such a hyper-niche field, I frequently engage online beyond the confines of our national borders, so geographical boundaries pose no hindrance.

 

Werkwijze

Met de wensen en doelen van mijn cliënten als uitgangspunt, streef ik ernaar om hen via zorgvuldige planning een reeks van succeservaringen te laten beleven. Zodra dat lukt, leren zij vaak hun eigen mogelijkheden vanuit een heel nieuw perspectief te bezien. Zo groeit het zelfvertrouwen en kunnen zij meer en meer zelf de regie nemen bij het bereiken van hun doelen.

Working Approach

Taking my clients' desires and objectives as the cornerstone, I endeavour to guide them through a sequence of triumphant experiences via meticulous planning. As they achieve success, they frequently gain a fresh perspective on their own capabilities. Consequently, their self-assurance burgeons, enabling them to progressively assume control in pursuing their goals autonomously.

Specialisme

* autisme
* AD(H)D
* uitzonderlijke hoogbegaafdheid

Cognitief sterk, intellectueel, academisch, erudiet en eloquent, zijn kenmerken van die cliënten, die vaak rechtstreeks - of soms na enige omzwervingen - voor coaching bij mij uitkomen. Net als uitzonderlijke hoogbegaafdheid en vaak meer dan uitstekende studieresultaten en dito banen. Opmerkelijk vaak echter, kampen zij als keerzijde van deze medaille met autisme, AD(H)D of beide, zijn zij kind van ouders met psychische problemen, kennen zij trauma’s en hechtingsproblemen, missen zij in hun leven een veilige basis, struikelen zij in studie, werk of beide, lopen zij vast in conflicten, verveling, het missen van de aansluiting met wie dan ook en een gemis aan identiteit of zingeving.

Echt iedereen, die zich tot mijn toch wat expliciete profiel aangetrokken voelt, is meer dan welkom om een beroep op mij te doen. Het is ook zeker niet zo, dat ik uitsluitend genieën zou kunnen of willen begeleiden. Wél komt mijn manier van werken, maar feitelijk mijn hele manier van zijn, pas echt tot zijn recht bij hoogbegaafde cliënten.

Met name uitzonderlijk hoogbegaafden - met een IQ van 145 of hoger - die met veel teveel hulpverleners veel te vaak een echt niet te overbruggen kloof ervaren, voelen het vrijwel altijd als "thuiskomen", wanneer zij met mij in zee gaan. Overigens gaat het daarbij op geen enkele wijze om dat getal op zich, maar zoveel temeer om de zogeheten "zijnskenmerken" die met (uitzonderlijke) hoogbegaafdheid verbonden zijn. De splendeurs et misères van daarmee te leven, zijn mij uit ruime eigen ervaring meer dan bekend.

Voor mij is het een voorrecht, een eer en een groot genoegen om als coach, klankbord, mentor en ten diepste bovenal een "veilige basis" een rol te kunnen en te mogen vervullen in de persoonlijke ontwikkeling van 's-lands een tot hooguit twee procent meest begaafden.

Omdat ik met dit alles in een hyper-niche werkzaam ben, coach ik ook graag, geregeld en tot buiten onze landsgrenzen online, waardoor afstand geen obstakel hoeft te zijn.

Wat cliënten over mij zeggen:

"Ja, ik zou Hermen zeker aanbevelen! Hij is behulpzaam, nuchter en intelligent en vooral die laatste twee eigenschappen worden naar mijn mening ondergewaardeerd in de hulpverlening."

"Hermen is een enthousiaste, doch rustige coach die helpt in het leven positief bekijken. Hij luistert goed, is goed bereikbaar en staat altijd paraat om mee te denken in allerlei situaties. Hij helpt me het meest door samen te reflecteren op de week, zodat ik zelf iets beter begrijp wat mijn stemming is en waar ik behoefte aan heb. Als je een rapportcijfer mocht geven dan geef ik iQ Coach Hermen Vlothuizen een 9"

My services are also available in English, which also serves as the lingua franca within my own home. For what it's worth, my proficiency at spoken English has been rated at C1.

Cognitively robust, intellectual, scholarly, erudite, and eloquent are traits often exhibited by the clients who seek my coaching services, either directly or sometimes following a circuitous route. Many of them possess exceptional giftedness and frequently boast outstanding academic achievements and career success. However, it's strikingly common for them to grapple with conditions such as autism, AD(H)D, or both, as well as to be offspring of parents with psychological issues, coping with traumas and attachment challenges, lacking a secure foundation in life, facing difficulties in their studies, careers, or both, and finding themselves ensnared in conflicts, ennui, social disconnection, and a crisis of identity or purpose.

Anyone who feels drawn to my somewhat niche profile is more than welcome to seek my assistance. I don't exclusively coach geniuses, nor do I wish to. Nevertheless, my approach, indeed my entire demeanor, truly shines when working with gifted clients.

Especially those exceptionally gifted individuals—with an IQ of 145 or higher—who sense an unbridgeable gap with numerous other support providers often find solace in working with me. It's worth noting that it's not merely about the numerical value itself, but rather about the array of "side characteristics" associated with exceptional giftedness. I am intimately acquainted with the highs and lows of living with such traits, drawn from extensive personal experience.

For me, it's a privilege, an honour, and a source of immense joy to be entrusted with a role in the personal development of the country's top one to, at most, two percent most gifted individuals—as a coach, confidant, mentor, and ultimately, a secure base.

Given my involvement in such a hyper-niche field, I frequently engage online beyond the confines of our national borders, so geographical boundaries pose no hindrance.

 

Werkwijze

Met de wensen en doelen van mijn cliënten als uitgangspunt, streef ik ernaar om hen via zorgvuldige planning een reeks van succeservaringen te laten beleven. Zodra dat lukt, leren zij vaak hun eigen mogelijkheden vanuit een heel nieuw perspectief te bezien. Zo groeit het zelfvertrouwen en kunnen zij meer en meer zelf de regie nemen bij het bereiken van hun doelen.

Working Approach

Taking my clients' desires and objectives as the cornerstone, I endeavour to guide them through a sequence of triumphant experiences via meticulous planning. As they achieve success, they frequently gain a fresh perspective on their own capabilities. Consequently, their self-assurance burgeons, enabling them to progressively assume control in pursuing their goals autonomously.

Voor het functioneren en verbeteren van onze website gebruiken wij gebruiken cookies.

Cookie instellingen

Om onze website te analyseren en verbeteren gebruiken we cookies.
Functionele Cookies Altijd ingeschakeld
Functionele cookies zijn nodig voor het functioneren van de website.
Analytische Cookies Ingeschakeld
Met analytische cookies kunnen wij (geanonimiseerde) gegevens verzamelen over het gebruik van onze website om die voor jou te optimaliseren.
Marketing Cookies Uitgeschakeld
Wij gebruiken marketing cookies voor het bijhouden van hoe onze bezoekers de website gebruiken.